Dijaki Ekonomske šole Celje smo oktobra odšli na prakso v mesto Derry na Severnem Irskem. 10 dijakov (Anže, 2. c, Katja, Nives in Monika, 3. č, Anja, 3. b, Miha in Sebastjan, 3. e, Tina, 4. a, Filip, 4. b in Karmen, 2. a PTI) se nas je skupaj s profesorico Matejo Obrez Verbič na pot odpravilo v soboto, 11. oktobra, ko smo v zgodnjih, s soncem obsijanih popoldanskih urah vzleteli proti Londonu. Za začetek sta nas pričakali dve spremembi: vožnja po levi in pa seveda drugačen čas, saj Združeno Kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske leži v drugem časovnem pasu. Nastanili smo se v hotelu na obrobju Londona in se zvečer kar hitro odpravili spat, saj nas je naslednji dan čakal naporen dan.

Zjutraj smo zgodaj vstali in se z avtobusom odpravili na panoramski ogled Londona, da bi si lahko ogledali kar največ znamenitosti mesta. Obiskali smo tudi muzej voščenih lutk, v katerem je bilo zelo zabavno. Po končanem ogledu smo se napotili na letališče in poleteli naprej proti Severni Irski.

V Derry smo prispeli v večernih urah. Šofer kombija nas je dostavil do naših partnerjev NWA (North West Academy), kamor so nas prišle iskat naše gostiteljske družine. Pri družinah smo bivali po dva skupaj. Naša prva naloga je bila, da se ob večerji spoznamo z vso družino, nanje naredimo čim boljši prvi vtis in se z njimi pogovorimo o hišnih pravilih. Ker smo bili vsi tako utrujeni od celodnevnega tekanja naokoli, smo samo še popadali v postelje.

Naslednji dan je bil že ponedeljek in začelo se je resno delo. Na Akademiji smo spoznali njihove zaposlene, pridobili vse potrebne informacije in seveda navodila za opravljanje našega praktičnega usposabljanja.

Odpravili smo se tudi odkrivat lepote Derryja, ki je za 3 tedne postal naš novi dom.

In tako smo se po ogledu znašli pred prvim velikim preizkusom: kako samostojno najti pot do svojega novega bivališča. No, vsem po vrsti je podvig uspel.

Dva dni smo se pridno pripravljali na prakso, potem pa je že napočil naš prvi delovni dan, ki pa je bil kar naporen, saj je vsak moral pokazati svojo iznajdljivost v mestu in narediti dober vtis na svojega delodajalca. Eni so delali v galeriji, drugi v vrtcu, tretji v trgovini, pa raznih centrih, itd.

Ob večerih in tudi nedeljah smo imeli prosti čas, ki smo ga predvsem namenili druženju. Odšli smo po nakupih, v kino, v lunapark, na kosilo ali pa na večerne sprehode. Kakšen večer pa smo preživeli tudi z družino in jim pripravili slovensko večerjo ter sladico.  Imeli smo tudi nekaj obveznih aktivnosti, ki nam jih je organizirala NWA. Priredili so nam spoznavni večer v enem izmed pubov, imeli smo bowling turnir v igralnici in večerni kino.

Za nas so organizirali tudi 2 sobotni ekskurziji. Prvo soboto smo se odpravili na ogled naravnih lepot, na Velikanov nasip (Giant’s Causeway), kamor smo se skupaj podali še z dvema skupinama študentov iz Poljske. Tam smo si ogledali čudovito obalo in klife Severne Irske, veličino Atlantskega oceana ter se naužili morskega zraka in sonca.

Druga ekskurzija je bila v Belfast, glavno mesto Severne Irske. Tam smo si ogledali muzej ženskega zapora, zid miru in se nanj tudi podpisali, ter muzej Titanika, kjer je predstavljena celotna zgodovina in vsebina potopljene ladje velikanke. Na koncu izleta pa so nas peljali še po nakupih, saj je v Belfastu eden izmed največjih trgovskih centrov na Severnem Irskem.

Našo prakso smo zaključili ravno na dan, ko se praznuje Noč čarovnic (Halloween) in ker smo naslednje jutro že morali na letalo, so nam na NWA pripravili poslovilno zabavo v maskah. Po zabavi smo se odpravili v mesto na slavni karneval v maskah, ki ga je zaključil veličastni ognjemet, ter na zabavo, ki je trajala še dolgo v noč.

Zjutraj pa je že napočil čas, da se odpravimo domov. V Derryju smo se sami vkrcali na letalo proti Londonu, kjer nas je pričakala profesorica Slapnikova. Ker smo morali na letalo za domov čakati kar precej časa, smo le-tega izkoristili za vmesni izlet v Cambridge. Tam smo si na hitro ogledali mesto, ki je polno univerz, nato pa smo se vrnili na letališče in poleteli proti Trstu, kjer nas je že čakal avtobus za domov.

Moram priznati, da se je bilo kar težko navaditi nazaj na star način življenja in kar nekaj časa je trajalo, da smo se spet prizemljili. Skozi potepanja po Severni Irski smo spoznali njeno kulturo, hrano, ljudi, naravo … Praksa v tujini je enkratna življenjska izkušnja, priložnost, ki je vsekakor ne smeš izpustiti. Priporočala bi jo vsem tistim, ki si želijo odkrivati skrivnosti sveta in spoznavati nove kulture in ljudi onkraj domačega plota.

Monika Planko

Fotografije: Monika Planko in ostali dijaki

Vtisi dijakov:

anzeSeverna Irska je bila zame ena najlepših izkušenj. Je eden najlepših krajev na svetu, v smislu narave, ljudi in zgodovine. Moji mentorji pri The Bogside Artist so neverjetne osebnosti: Kevin navdušuje s svojo kronično dobro voljo ter odprto glavo, Will je v življenju že veliko izkusil in je zelo premišljena in prizemljena oseba, Tom je pa zmeraj pripravljen pomagati ter povedati kak dober vic. Vsi trije so bili zelo prijazni in vedno se je bilo zelo prijetno pogovarjati z njimi. Ljudje so na splošno zelo odprti in pripravljeni pomagati. Njihova bogata ter na žalost krvava zgodovina mi je bila zelo zanimiva. Zahvaljujem se projektu Erasmus+, da mi je dal možnost obiskati Severno Irsko in s tem uresničil mojo željo po spoznavanju germanskih ter severnih držav. /Anže Razboršek, 2. c/

katjaZa prakso v tujini sem se odločila zaradi enkratne izkušnje, ki jo ponuja Erasmus+, da spoznam Severno Irsko, njeno kulturo in ljudi, prav tako sem slišala odlične kritike za ta program. Nisem bila razočarana. Na mojo željo so mi omogočili delo v konjušnici, za kar sem jim zelo hvaležna. Delo mi je bilo v veliko veselje, saj sem bila veliko zunaj, na podeželju in odkrivala lepote “zelene” dežele. Družina, pri kateri sem stanovala, je bila prijazna, veliko so pripomogli k udobnosti pri mojem bivanju v tujini. Moja odločitev, da sodelujem v programu, se mi zdi pravilna in z veseljem bi vse ponovila. /Katja Jezernik, 3. č/

filipZa prakso v tujini sem se odločil iz preprostega razloga – pridobiti sem si želel drugačne izkušnje z delom, hkrati pa spoznati delovne navade v drugih državah.

Svojo prakso sem opravljal v Void Gallery, kjer sem pomagal pri postavitvi razstave ter jo kasneje tudi nadzoroval med odprtjem, sprejemal obiskovalce, pomagal zaposlenim in opravljal še druga dela, ki so bila potrebna. Delo v galeriji mi je bilo všeč, saj sem bil med odprtimi in prijaznimi ljudmi, ki so mi pomagali na vsakem koraku, delal pa sem tudi tisto, kar me veseli. Praksa v tujini mi je bila zelo všeč in ni mi žal, da sem se za njo odločil, čeprav sem na začetku imel pomisleke. V treh tednih sem pridobil mnogo, ne samo znanje s praktičnega usposabljanja, ampak sem tudi izboljšal znanje angleškega jezika, okrepil sem svojo samozavest, našel nove slovenske in tuje prijatelje, odkril novo kulturo in običaje. /Filip Zule, 4. b/

valentinaZa prakso v tujini sem se odločila, ker po končani srednji šoli načrtujem selitev v tujino in vem, da vsaka takšna izkušnja še kako pripomore pri iskanju zaposlitve. Severna Irska je name pustila močan vtis zaradi izredno prijaznih in pozitivnih prebivalcev, prečudovite zelene narave ter pestrega večernega dogajanja. Vsekakor pa je zelo pomembno tudi to, da smo si pridobili pozitivne izkušnje v angleško govorečih podjetjih. Vsem, ki ste odprti za nove izkušnje in izzive, priporočam, da tudi sami postanete del tega! /Valentina Zajtl, 4. a/

mihaZa prakso v tujini sem se odločil zato, da bi si pridobil delovne izkušnje v tuji državi, saj se razlikuje od našega, ter da bi izboljšal svojo angleščino. In sem tudi jo. Delal sem v trgovini z oblačili Kolar. Pomagal sem strankam pri izbiri oblačil in čevljev, jim prinesel željeno številko in jim svetoval … skratka, pomoč strankam pri njihovih nakupih. Imel sem se zelo lepo. Zelo dobro sem se razumel s sodelavci in z družino. Spoznal sem veliko ljudi in tako spletel veliko novih prijateljskih vezi. /Miha Brance, 3. e/

sebastjanZa prakso v tujini sem se odločil, da bi spoznal nove ljudi, drugo kulturo in pa, da bi izpopolnil svoje znanje angleščine. Prvič sem se peljal z letalom in mi je bilo zelo všeč. Let je bil miren, zato sem zelo užival. Jezik mi je delal prve dni nekaj težav, nato pa je steklo. Delal sem v podjetju Cathedral Youth Club in sicer sem urejal poslovne dokumente, delal na računalniku, se pogovarjal in sodeloval z zaposlenimi. Izdelal sem tudi koledar za leto 2015. Domov sem se vrnil z nepozabnimi spomini. Severna Irska mi je bila všeč in upam, da jo bom še kdaj obiskal. Prakso v tujini bi priporočal vsakemu, ki si želi novih izkušenj. Hvala vam za vse, organizacija je bila odlična in sem zelo zadovoljen. /Sebastjan Jakob, 3. e/

karinPrvič sem potovala tako daleč od doma, da bi opravljala prakso v tujini. In izkušnje, ki sem jih pridobila v teh treh tednih, so bile najboljše. Zame sedaj Severna Irska ni le več dežela v Združenem Kraljevstvu, temveč tudi kraj, kjer sem pridobila delovne izkušnje, navezala stike z ljudmi iz tega čudovitega mesta in tudi z ljudmi iz drugih držav. Prakso sem imela v kavarni Cafè Bloom, kjer sem delala kot administratorka. Večinoma sem objavljala članke na Facebook strani ter na spletni strani kavarne in mesta. Prakso v tujini priporočam vsem dijakom, še posebaj tistim, ki želijo izboljšati znanje tujega jezika, postati samozavestni in samostojni. /Karin Gaber, 2. a PTI/

nivesPraksa v tujini se mi je zdela zelo zanimiva in lepa izkušnja. Za to vrsto prakse sem se odločila, ker sem hotela izpopolniti svojo angleščino, hkrati pa tudi videti del sveta, ki ga mogoče ne bom več nikoli imela možnosti videti. Derry, kjer smo bivali, mi je bil zelo všeč, najbolj pa mi je bil všeč njihov način življenja. Delo v Derryu mi je bilo zelo všeč, kajti delala sem v vrtcu z dojenčki starimi do enega leta, kar je bila sicer tudi moja želja. Če bi imela možnost, bi takšno prakso takoj ponovila. S sošolci in ostalimi dijaki naše šole smo preživeli zanimive tri tedne v krogu prijaznih Severnih Ircev. /Nives Witmajer, 3. č/

anjaZa prakso v tujini sem se odločila zato, ker sem želela doživeti nekaj drugačnega, novega. Mislim, da je to izjemna priložnost za spoznavanje drugih kultur in seveda tudi nadgrajevanje znanja angleškega jezika. Jaz osebno sem na Severnem Irskem preživela izjemne tri tedne, spoznala sem veliko novih ljudi, sklenila nova prijateljstva in upam, da se bom imela še kdaj v prihodnosti možnost vrniti tja, oziroma še prihodnje leto opravljati prakso v tujini. V mestu Derry, ki ni nič večje od našega Maribora, smo vse tri tedne prebivali pri družinah, ki so nas zelo lepo sprejele. Jaz sem prvi teden delala v kavarni, kjer so nudili tudi razne prigrizke, druga dva tedna pa sem delala v ustanovi za umetnost “Blue Bell Arts”. V sklopu njihovega projekta za noč čarovnic sem imela tudi možnost dela v hiši strahov. Omeniti moram tudi to, da se je moja angleščina res izboljšala, pa tudi druga nova znanja sem pridobila z delom v tujini. To prakso bi priporočila čisto vsem dijakom, ki si želijo novih izkušenj. /Anja Pangeršič, 3. b/

monikaGlavni razlog, da sem se odločila za prakso v tujini, je, ker rada odkrivam svet in spoznavam drugačno kulturo. Bivanje v tujini mi je pomagalo postati bolj iznajdljiva, organizirana in komunikativna. Ker sem delala v mladinskem centru, je bila komunikativnost še kako dobrodošla. Na praksi sem pridobila veliko izkušenj na področju kreativnosti, saj sem izdelala svoj prvi koledar za leto 2015 in pa zloženko s priročnimi številkami raznih storitev za turiste. Nad koledarjem je bila navdušena tako moja mentorica kot tudi jaz. Veliko smo hodili tudi na izlete in odkrivali naravno lepoto Severne Irske. Spoznali smo veliko novih ljudi, predvsem tuje študente, saj so tako kot mi opravljali svojo prakso. Takšno priložnost, kot je bila praksa v tujini, bi težko izpustila. /Monika Planko, 3. č/